זימון לחקירה במשטרה

זימנו אותך לחקירה במשטרה? את/ה לא לבד!

ההליך הפלילי בנוי לפי שיטה מסוימת ומשלבים סדורים. אפשר לומר שסך השלבים יביאו לתוצאה מסוימת בהליך הפלילי. תוצאה משפטית יכולה להיות: סגירת התיק הפלילי כבר בשלבי החקירה; הגשת כתב אישום נגד אדם, ואם בסיום ההליך הוא יורשע או יזוכה בדין, ועוד.  

להתכתבות ישירה עם עו"ד גיא חי, הקליקו כאן.

זימון לחקירה במשטרה?

השלבים בהליך הפלילי:

  1. בשלב הראשון – וחשוב שנדע אותו. תיק פלילי נפתח בחקירה במשטרה, ולא בהגשת כתב אישום. אפשר לומר שהחקירה במשטרה היא הבסיס של ההליך הפלילי. במסגרת החקירה, העבודה של הרשות החוקרת היא לאסוף ראיות שיסייעו לחקר האמת בעבירה שבגינה נחקר החשוד.
  2. בשלב השני – כשהחקירה מסתיימת, הגוף שביצע את החקירה מעביר את התיק הפלילי (הראיות שנאספו במסגרת החקירה) לגוף התובע הרלוונטי. ראיות יכולות להיות בין היתר: חפצים, מסמכים עדויות, פעולות חקירה מסוימות וכיוצא באלה.    
  3. בשלב השלישי – הגוף התובע בוחן את התיק הפלילי, ועל סמך הראיות שנאספו במהלך החקירה או שיאספו בהמשך במסגרת השלמת חקירה, יחליט אם יוגש כתב אישום נגד האדם אם לאו.
  4. מעת הגשת כתב האישום נפתח ההליך הפלילי ואדם יוגדר כנאשם.

זימנו אותך לחקירה במשטרה? הכר את זכויותיך כחשוד  בחקירה :

נקודת המוצא שחשוב לנו להבהיר. הגוף חוקר הרלוונטי, הוא המוסמך לחקור אדם ולנהל את החקירה הפלילית בעניינו. החוקרים הם אלה שינהלו את החקירה על כל המשתמע מכך. הם יקבעו את "כללי המשחק" בחקירה. בין היתר: מתי תתנהל החקירה, באיזו שעה, אילו פעולות חקירה ייעשו במסגרת, החוקרים יתוו את התנהלות החקירה ואף יקבעו מתי חשוד יעשן סיגריה במהלך החקירה, החוקרים יכולים ואף משתמשים ב-"תחבולות חקירה", חוקרים יכולים לשקר לכם בחקירה, והכל במטרה להגיע לחקר האמת. 

מטבע הדברים, הגוף החוקר זוכה למשאבים אדירים ולאמון רב מהמדינה וזה בגלל שהמדינה שואפת למגר את הפשיעה, והמשטרה משמשת זרוע של המדינה למשימה זו. ולכן, לפי התפיסה הרווחת, חזקה עובדתית היא, שהגוף החוקר עושה עבודתו נאמנה אלא אם כן הוכח אחרת.

הדבר גורר עמו פער כוחות אדיר, בין הגוף החוקר אל מול האדם הנחקר. חקירה משטרתית היא דבר מלחיץ, כשחוקרים אדם, הדבר שולל מימנו זכויות בסיסיות וחשובות, למשל: הזכות לכבוד, הזכות לחירות, הזכות לשם טוב ועוד ועוד. 

הפערים בין הגוף החוקר לנחקר באים לידי ביטוי בפערי ידע, פערים כלכליים ועוד. החוקרים מיומנים, ויש חוקרים אמנים בתחומם. להבדיל, הנחקר על פי רב, אין לו היכרות עם חקירה במשטרה, שיטות חקירה. החקירה, כשלעצמה, משרה על הנחקר לחץ רב ומעמידה אותו במצב של חוסר אונים.

כדי לאזן את הפערים  – המחוקק, ובתי המשפט בפסקי הדין התוו כללים, בבחינת, איך תתנהל חקירה במשטרה. נוצרו זכויות לחשודים בחקירה שזכו "למעמד על" שיעמדו לחשודים בעת חקירתם במשטרה. 

בין היתר: הזכות מפני הפללה עצמית, זכות השתיקה, הזכות להיוועץ בעורך דין לפני החקירה ובמהלכה, ועוד.  

אנו רואים חשיבות יתרה לשלבי החקירה המוקדמים במשטרה, הואיל והם אלה אשר יכוונו את הלך הרוח בתיק הפלילי כנגדכם. 

כשחשוד מגיע לתחנת משטרה ומוסר גרסה מבלי להיוועץ בעורך דין פלילי הדבר עלול להזיק לו. ולא בכדי החוק מעניק לחשודים זכות להיוועץ בעורך דין לפני חקירה ובמהלכה.

לכן, אם זומנתם לחקירה פלילית, תדעו שאתם לא לבד! פנו לעורך דין פלילי מיומן על מנת שיכין אתכם לחקירתכם.

משרד עו"ד פלילי גיא חי מתמחה במשפט הפלילי ומעניק לחשודים שירותי הכנה וייעוץ לפני החקירה.

לשיחה ישירה עם עו"ד גיא חי, חייגו:

אזורי שירות - עורך דין פלילי:

הבהרה : מטרת הכתובים באתר אינם בשום אופן לשם יעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית, והשימוש בהם באחריות בלעדית של הקורא.
הכתובים באתר מהווים תיאורים כלליים בלבד ובלתי מחייבים. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמחה בתחום.

פרטי התקשרות

שעות פעילות

נא מלאו פרטים ונציגנו יצרו עמכם קשר בהקדם