עורך דין סכסוך שכנים

עורך דין לענייני שכנים – 

תביעות נגד שכן – הסבר כללי: 

סכסוכי שכנים ומחלוקות בין שכנים הם סוגיות נפוצות, ומטבע הדברים מעוררי אמוציות רבות היות והסכסוך "קרוב" לצדדים.
סכסוכי שכנים, הם הצד השני של יחסי שכנות טובה ובריאה – במאמר זה נתמקד בסכסוכי שכנים ונעמיק בסוגיות המשפטיות הרלוונטיות. 

מנעד המחלוקות בסכסוכי השכנים, נד סביב סכסוכים שונים, מגוונים ולעתים מדובר בסכסוכים ארוכי טווח – אי לכך, מומלץ לנהל את סכסוך השכנים בדרך מקצועית ככל הניתן, ולא להשתהות עם הטיפול – כדי כדי למצוא פתרון בראשית המחלוקת ומאידך גיסה לא לפתח הליך משפטי בהינף יד (תלוי נסיבות). 

ככל וניסתם לפנות לשכן, והוא המשיך בהתנהגותו ו/או לא הסדיר את המטרד שהוא גורם לכם – אנו נמליץ להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בסכסוך שכנים, עוד כשהמחלקת בראשיתה ולא "כשהבעיה הפכה למחלה חשוכת מרפא" היות ובשלבים הראשוניים של המחלוקת ניתן להביא לסיום הסכסוך באופן יעיל, ולגשר בין הצדדים, זאת לאחר שמנתחים את האירוע ומוצאים פתרון משפטי הולם, היו גם מקרים במשרדינו, שההליך המשפטי/טרום משפטי הביא לייחסי שכנות תקינים.   

עורך דין לסכסוך שכנים ידריך את הלקוח מבחינה משפטית, ינחה הכיצד לנהוג בסכסוך השכנים, ואיך ליצור יתרון משפטי (כמו למשל : איסוף ראיות תומכות) ו/או איך לקדם מו"מ לסיום המחלוקת (ככל והדבר אפשרי) מול הצד השני – האפשרות השנייה לטעמנו היא התוצאה הראויה/נכונה ביותר (תלוי נסיבות) הואיל והצדדים, כפי הנראה, ימשיכו לגור זה לצד זה, ולא בנקל אדם יעזוב את ביתו נוכח סכסוך השכנים – ולכן, ככול ומצב הסכסוך מאפשר זאת, הבנות עתידיות יהיו נכונות לצדדים, לסיטואציות אלה נדרש עו"ד סכסוך שכנים שיודע לנהל מו"מ למיצוי מלוא הזכויות המשפטיות והאינטרסים.  

עורך דין סכסוך שכנים באילו נושאים :

בטרם נבאר את המחלוקות המשפטיות (העיקריות) שנסובות תדיר, בבתי המשפט, סביב יחסי השכנות, נרחיב קמעא בהגדרת ואפיון "מערכת זו" : סכסוכי שכנים מקפלים בתוכם, סכסוכים רבים, מגוונים ולעתים מביאים לאסקלציה של ממש בין השכנים המצריכים את התערבות רשות החקירה (המשטרה) ו/או מערכת המשפט – עם זאת, ישנן סוגיות שהן "בתחום האפור" שהמשטרה לא אוכפת מטעמיה (זמן ותיעדוף אירועים) – ולכן נדרשת התערבות של עורך דין לסכסוכי שכנים. 

נקודת המוצא : הסכסוך שכנים נובע בעיקר (אך לא רק) מעצם הקרבה הפיזית בין השכנים. לכל שכן, אורחות חיים שונים וגוונים, לעתים פערים אלה יכולים להוליד סכסוך ארוך ומתמשך בניהם. 

למשל: שכן מרעיש, לרבות שכן שמבצע דפיקות מכוונות בכוונה לעשות רעש למי משכניו, חריקות וגרירת רהיטים וחפצים, מטרדי רעש מדירת השכן מעל, ריחות של סיגריות (וריחות חריפים נוספים) זוהמה בשטח המשותף, סכסוכים שכנים בעקבות וויכוח שנתגלע, ריב בין ילדי השכנים שההורים לוקחים אותו באופן אישי, רכילויות, תביעות לשון הרע בין שכנים, סכסוכי שכנים גדר, שכן מטריד ששם לו מטרה להעיב על שכניו, הטרדות כאלה ואחרות, וניתן להמשיך עם רשימה זו, עורך דין לסכסוך שכנים יידע לכוון משפטית, ולייצג בסוגיות הנ"ל.

עורך דין סכסוך ותביעות בין שכנים בבית משותף :

קיימים סכסוכים שנובעים בין דיירים בבית משותף. כמו: נזקי רטיבות(רטיבויות מדירת השכן הממוקמת מעל ו/או מצינורות הבית המשותף), שכן שפלש לשטח פרטי (ע"י בניה ו/או כל פלישה אחרת) הסגת גבול, שכן שבנה באופן לא חוקי, שכן שעשה שימוש ברכוש המשותף שלא כדין, שכן שחונה לכם בחנייה, תביעות לשון הרע ודיבה בין שכנים, תביעות בהתאם לחוק המקרקעין, ראה למשל בין היתר פרק ד' לחוק שכותרתו :"בנייה ונטיעה במקרקעי הזולת", עץ של שכן שמלכלך לשכן סמוך אליו, שורשי עץ שפלשו לשטח סמוך וגרמו לנזק, סכסוכי שכנים גדר המחלוקות כאמור, רבות ומגוונות, ורצוי כי תבחרו עורך דין סכסוכי שכנים מומחה, אשר בקיא בסיטואציות המשפטיות הנ"ל.

עורך דין לסכסוך שכנים – מה מומלץ לעשות?

אנו מלווים לקוחות רבים מצמתים אלה – וצברנו ניסיון משפטי בניהול סוגיות של סכסוכי השכנים. 

לכן, המלצתנו לפעול נכון, ולא לפעול "בלהט הרגע" היות ומחלוקות רבות יכולות להגיע לכדי תלונה במשטרה, וכל מילה יכולה להוביל לריב של ממש. לעתים התנהגות השכן עולה לכדי 'הטרדה' וניתן להוציא נגדו בעקבות התנהגותו צו למניעת הטרדה מאיימת. לחצו כאן למאמר נוסף שכתבנו באתר בנושא זה. גיא חי עו"ד לסכסוך שכנים מייצג ובעל ניסיון בבקשות המוגשות לבתי המשפט בענייני צווי הגנה/הטרדה מאיימת, ולעיתים, צווים אלה משיגים את המבוקש.

תביעת שכנים – סכסוכי שכנים גדר משותפת

לא אחת טיפלנו בסכסוכי שכנים על גדר וגם/או גדר משותפת – לעיתים יש שכן שחפץ ליצור גדר על מנת ליצור פרטיות בחלקו, השכן השני מתנגד מטעמיו הוא – הדבר כאמור יוצר קונפליקט, מצד אחד אם שכן בנה גדר צריך לבחון את חוקיות הדבר וניתן לפנות לבית המשפט לבקשות צווים להריסת הגדר ו/או הקמת גדר – סכסוכי שכנים גדר משותפת הינה מחלוקת כשלעצמה ויש לפתורה אל מול השכן ואם הדבר לא עלה כמצופה, נמליץ לפנות לעורך דין מומחה לסכסוך שכנים.

התמודדות עם שכן מטריד – מרעיש ניתן לקבל פיצוי: 

תביעת שכן מטריד?

אנו נמליץ שאם התגלע סכסוך שכנות, תנשמו, תחשבו, ואז תגיבו, בבחינת "סוף מעשה במחשיבה תחילה", תיוועצו בעורך דין ואל תתנו לרגשות לנהל אתכם בסכסוך. ופנו לעורך דין שמתמחה בסכסוכי שכנים – ברב המקרים עורך דין ידע לנוות את הלקוח באיסוף ראיות רלוונטיות, ירגיע את הלקוח, ייעץ לו איך וכיצד לנהוג מעכשיו והלאה בסכסוך, ומקרה הצורך ילווה את הלקוח בהגשת תביעה, הגשת צו למניעת הטרדה מאיימת בסכסוך השכנים, פנייה לרשויות והגופים השונים במטרה להביא לפתרון הסכסוך.

איך להתמודד עם שכן מטריד? 

פירטנו לעיל את יריעת המחלוקת שנסובות בין שכנים, וכפי שהדגשנו, מדובר במחלוקות מתישות ואמוציונליות, המצריכות ידע משפטי ייחודי לטיפול בסוגיות הנ"ל. כפי שאמרנו לעיל מהעת שנתגלע סכסוך השכנים – אם אתם סבורים ששכן מתנכל לכם, פנו לעורך דין בענייני שכנים על מנת לבחון את המצב המשפטי ואם ניתן להגיע להסדר/הסכם עם הצדדים בטרם פנייה לבית המשפט.

סכסוך שכנים? שכן מתנכל לכם? זקוק לעורך דין לענייני שכנים? שכן הגיש נגדכם תביעה משפטית ו/או פנה אליכם עם מכתב התראה, בטרם נקיטת הליך משפטי? פנו למשרדינו לקביעת פגישת ייעוץ, ואבחון הסוגייה.

תביעות לשון הרע בין שכנים : 

תביעות נפוצות מאד, לרב יש קבוצה לבניין, וועד, וכו' ויש דיירים שלוקחים את הסכסוך והופכים אותו ויראלי וציבורי, מאגדים סביבם דיירים נוספים ועושים יד אחת על שכן, מכפישים אותו ופוגעים בשמו הטוב. תביעות לשון הרע שכנים הן תביעות נפוצות עם זאת אנו היינו ממליצים שבטרם הגשת תביעה (לנסות ליישב את הסכסוך) מהטעמים שעמדנו עליהם לעיל, שכן גם בתי המשפט מתייחסים לריב בין שכנים ככזה שלא כל "מילה" צריכה להיכנס לשערי המשפט.  

אנו מזמינים אתכם לעיין ולקרוא מאמרים נוספים מאתר בעניין של תביעות לשון הרע.

לשיחה ישירה עם עו"ד גיא חי, חייגו:

הבהרה : מטרת הכתובים באתר אינם בשום אופן לשם יעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית, והשימוש בהם באחריות בלעדית של הקורא.
הכתובים באתר מהווים תיאורים כלליים בלבד ובלתי מחייבים. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמחה בתחום.

פרטי התקשרות

שעות פעילות

נא מלאו פרטים ונציגנו יצרו עמכם קשר בהקדם