התמודדות עם שכן מטריד – מרעיש? יש פתרון

עורך דין לענייני שכנים – התמודדות עם שכן מטריד – מרעיש

סכסוכי שכנים ומחלוקות בין שכנים הינם דבר נפוץ, מעורר אמוציות רבות סביב נושאים שונים ומגוונים – אי לכך, מומלץ לנהל את הסכסוך בדרך מקצועית ככל הניתן ולא להשתהות עם הטיפול. אנו נמליץ להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בסכסוך שכנים, עוד כשהמחלקת בראשיתה "ולא כשהבעיה הפכה למחלה חשוכת מרפא", היות ובשלבים הראשוניים של המחלוקת ניתן להביא לסיומה לאחר שמנתחים את האירוע ומוצאים פתרון משפטי הולם. עורך דין לסכסוך שכנים ידריך את הלקוח מבחינה משפטית, ייעץ הכיצד לנהוג בסכסוך השכנים ואיך ליצור יתרון משפטי ו/או איך לקדם מו"מ לסיום המחלוקת.

מוזמנים לקרוא מאמר נוסף באתרינו – בעניין סכסוכי שכנים  

איך מתמודדים עם שכן מטריד – מרעיש : 

בטרם נבאר את המחלוקות המשפטיות המגיעות לבתי המשפט תדיר בעניינים המצריכים עורך דין לענייני שכנות וסכסוכי שכנים, נרחיב קמעא בהגדרת ואפיון "מערכת זו" בהיותה כזו היא מקפלת בתוכה סכסוכים רבים, מגוונים ולעתים וגם מגיעים למשפט הפלילי. 

נקודת המוצא,  סכסוך שכנים נובע בעיקר, מעצם הקרבה הפיזית בין השכנים, לכל שכן(אדם, משפחה) אורחות חיים שונים וגוונים, לעתים פערים אלה, יכולים להוליד סכסוך ארוך ומתמשך בנין השכנים.

למשל אנו נתקלים בלא מעט פניות וסוגיות המצריכות:

  1. עורך דין בעקבות מטרדי רעש.
  2. עורך דין למחלוקות בגין מטרדים מסוימים וזוהמה בשטח המשותף.
  3. עורך דין בעקבות שכן מטריד וסכסוכי שכנים שמתגלעים.
  4. עורך דין לענייני נזקי רטיבות.
  5. עורך דין בעניין הסגת גבול.
  6. עורך ללשון הרע בין שכנים ועוד.

התמודדות עם שכן מטריד? ניתן לפנות לבית המשפט בבקשה לצו למניעת הטרדה מאיימת – אם שכן מטריד אותך, ניתן לפנות בצו למניעת הטרדה מאיימת. 

מטרת החוק למניעת הטרדה מאיימת:  

מטרת החוק מוגדרת בסעיף 1, המורה בזו הלשון: "מטרת חוק זה היא להגן על אדם מפני פגיעה בשלוות חייו, בפרטיותו, בחירותו או בגופו, בידי אדם אחר שנקט נגדו הטרדה מאיימת או שפגע בגופו"ב- ע"פ 526/90 עו"ד שרגא בלזר נ' מדינת ישראל – בית המשפט דן בין היתר, בפירוש למונח 'הטרדה' מבלי לקבוע רשימה סגורה וממצה:"הטרדה כוללת, לצורך ענייננו, כל פנייה אל אדם בדיבור או במעשה שיש בו כדי לטרדו ממנוחתו או מעיסוק באותם עניינים שהוא בוחר לו מרצונו. הדבר כולל, בין היתר, פניות טלפוניות המעמיסות על זמנו, צלצולי סרק בדלת או בטלפון, מעקבים גלויים או נסתרים, צעידה בעקבות אדם, עריכת משמרות, פניות אליו כדי שישוב ויבחן טענותיו והאשמותיו, בייחוד בלוויית איום מוסווה ששמו או משרתו ייפגעו, לרבות הזמנתו למקום שלא ביוזמתו בקשר לעדותו ודברים כיוצא באלה, שיש בהם כדי להעסיק אדם בעניינים, שאינם אלא, כלשון העם, בלבול מוח גרידא"   

איך מתנהל ההליך של צו למניעת הטרדה מאיימת בסכסוכי שכנים? 

מבקש הצו יוגדר כ – 'מבקש' והאדם שמבוקש נגדו הצו יוגדר כ – 'משיב'. על המבקש להגיש בקשה מסודרת ומנומקת, שמגובה בראיות לדבר ההטרדה לה הוא טוען. על פי רב, הדיון בבקשה ידון עוד באותו יום הגשת הבקשה. דיון זה(הדיון הראשון בבקשה) יתנהל על פי רב, במעמד צד אחד(במעמד מבקש הצו) ועל בית משפט להשתכנע לכאורה שהבקשה מגלה הטרדה מאיימת – שאם לא כן, בית משפט ידחה את הבקשה על הסף. ככול ויש די ראיות בית המשפט בית המשפט יקבל את הבקשה לצו במעמד צד אחד. משניתן הצו למניעת הטרדה מאיימת במעמד צד אחד, יתקיים הדיון בנוכחות שני הצדדים, בהקדם האפשרי ולא יאוחר משבעה ימים מיום מתן הצו. 

צו למניעת הטרדה מאיימת – מה לעשות? 

ככל ואת חש איום לשלוות חייך, לפרטיותך, לחירותך או לגופך – אל תהסס, ופנה לעורך דין כדי למנוע מצב זה. צו למניעת הטרדה מאיימת נועד להבטיח שמירה על שלומו ובטחונו של האדם ורכשו. הצו יכול להבטיח ככל הניתן שהאדם יפסיק  את איומיו והטרדותיו – מהרגע שבית המשפט קיבל את הצו למניעת הטרדה מאיימת  והאדם שהוצא נגדו הצו מפר את הוראותיו ראשי שוטר לעוצרו בהתאם לדין.

תוקף הצו למניעת הטרדה מאיימת:

תוקף של צו מניעת הטרדה מאיימת לא יעלה על שישה חודשים – בית המשפט רשאי להאריך את תוקף הצו לתקופה כוללת שלא תעלה על שנה. ובנסיבות מיוחדות שיפורטו, בית המשפט ראשיי להאריך את תוקפו של הצו לתקופה כוללת שלא תעלה על שנתיים.

לשיחה ישירה עם עו"ד גיא חי, חייגו:

הבהרה : מטרת הכתובים באתר אינם בשום אופן לשם יעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית, והשימוש בהם באחריות בלעדית של הקורא.
הכתובים באתר מהווים תיאורים כלליים בלבד ובלתי מחייבים. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמחה בתחום.

פרטי התקשרות

שעות פעילות

נא מלאו פרטים ונציגנו יצרו עמכם קשר בהקדם