המלצות לקיום שימוע פלילי

מהו שימוע פלילי:

בטרם מתן ההמלצות נסביר בקצרה מהו שימוע פלילי.

שימוע פלילי כשמו כן הוא. מדובר בזכות העומדת לחשוד להשמיע את דברו בעבירות פשע (מעל 3 שנות מאסר) בפני הגוף התובע בטרם יוגש נגדו כתב אישום. מטרת השימוע היא שהחשוד(סנגורו) ישכנע בכתב או בעל פה, את הפרקליט הממונה להימנע מהגשת כתב אישום. 

החלטה להעמיד אדם לדין הינה בעלת השלכות הרות גורל עבורו ולפעמים גם שגויה – לכן המחוקק יצר מנגנון איזון שלפני שמגישים כתב אישום בעבירות מסוימות ובתנאים מסוימים, שומה על התביעה להודיע לחשוד על הכוונה להעמידו לדין ולאפשר לו להשמיע טיעוניו. 

קיום הליך שימוע נכון ויעיל, יכול להשפיע על עתיד התיק הפלילי שנגד הלקוח שלכם.

להלן טיפים והמלצות לקיום שימוע פלילי:

  1. עמידה בזמנים – מעת הגעת מכתב הידוע השני – לרשות החשוד עומדים 30 ימים מיום קבלת המכתב, וזה על מנת לפנות לרשויות התביעה ולקיים את הליך השימוע.
  2. קיום פגישה עם הלקוח לפני השימוע – תשאבו מלקוחכם כל פיסת מידע אודותיו ואודות החשדות כנגדו, תאספו ראיות, תשאלו את לקוחכם שאלות בעלות השפעות משפטיות. יוער, שלחשוד אין את האפשרות להיות נוכח בפגישת השימוע.
  3. הגיעו לפגישה מוכנים – לחשוד עומדת הזכות לקבל את עיקרי חומרי החקירה לפני קיום שימוע, על מנת שיוכל להכין הגנתו כדבעי(בכפוף לשיקול דעת התביעה)
  4. האמת נמצאת בפרטים הקטנים – בחנו את עיקרי החקירה שהגיעה אליכם מן המסד ועד הטפחות. עמידה על פרטים בשימוע שהמאשימה לא הבחינה תתרום לניהול המו"מ. 
  5. בנו אסטרטגיה משפטית – אם לשיטתכם קיים ללקוחכם ראיה/יות מזכה, בחנו  אם השימוע הנו המקום לעלות את הטענה – היות והתביעה יכולה לבקש מהגוף החוקר לבצע השלמת חקירה וטענתכם יכולה לאבד מערכה הסגולי לאחר השלמת חקירה.

    קיום שימוע נכון יכול להביא לכך שהתביעה תחליט לא להגיש כתב אישום, תסכים להפחית מחומרת העבדות וסעפי העבירה. 

אם זומנתם לשימוע פלילי, פנו לעורך דין שיבחן את המצב המשפטי בעניינכם. עורך דין פלילי מנוסה יאבחן אם כדאי לקיים את השימוע ובכלל זה עורך הדין ידע לנהל עבורכם את הליך השימוע מול התביעה וישמיע את טיעונכם על הצד הטוב ביותר.

לשיחה ישירה עם עו"ד גיא חי, חייגו:

אזורי שירות - עורך דין פלילי:

הבהרה : מטרת הכתובים באתר אינם בשום אופן לשם יעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית, והשימוש בהם באחריות בלעדית של הקורא.
הכתובים באתר מהווים תיאורים כלליים בלבד ובלתי מחייבים. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמחה בתחום.

פרטי התקשרות

שעות פעילות

נא מלאו פרטים ונציגנו יצרו עמכם קשר בהקדם