עורך דין לשון הרע בכפר סבא

מחפשים עורך דין ללשון הרע והוצאת דיבה בכפר סבא? 

המשרד מתמחה בייצוג תובעים ונתבעים בתביעות לשון הרע ודיבה וכן לפי חוק הגנת הפרטיות – בפן האזרחי והפלילי כאחד. 

נקודת המוצא למאמר זה  : תביעות לשון הרע והוצאת דיבה, נפוצות בתקופה הנוכחית בבתי המשפט, ואף תופסות נתח מהותי מהתביעות הכסיות המוגשות לבתי המשפט לא תמיד יש הצדקה אך זו עובדה. 

לטעמינו, הדבר נובע בגלל אמצעי הטכנולוגיה שהולכים ומתפתחים וכך נוצר תופעה של ״ריבוי הכפשות״ וכן מהצד השני, תביעות לא מועטות, נדחות על הסף או מסתימות בדרך אלטרנטיבית ליישוב הסכסוך, מחוץ לכותלי בית המשפט.  

לרב, פרסומי לשון הרע רבים מתפרסמים במרשתת "היד קלה על ההדק" (המקלדת) בפייסבוק, טיק-טוק, וואטסאפ וכן בכלי התקשורת השונים. באמצעות הטכנולוגיה ניתן לתעד "איסוף ראיות" בדבר הפרסום הפוגעני, מה שבעבר הרחוק לא היה דבר פשוט כלל, המגמה המסתמנת שהמון ביטויים, שלעיתים גם שגורים בפי האנשים כשפת היומיום – מגיעים לבית המשפט, כמו גם הכפשות וגידופים "שפת רחוב" – שלא בהכרח מהווים לשון הרע אך בתיקי לשון הרע הנסיבות החיצוניות משפיעות על הפרסום שמוכח (מי שמע ונחשף לפרסום, כמה פרסומים מדובר, אילו ביטויים פורסמו ועוד).  

אילו תנאים צריך כדי להגיש תביעת לשון הרע?

בשלב הראשון – למרות שתביעות לשון הרע מוגשות (והמון) לשיטתנו, על תובע בטרם הגשת תביעה לבחון בציציותיו אם בידיו ראיות (צילומים מהפרסום, העתקים, עדים וכיו"ב) ככל ואין לתובע ראיות, תביעתו תהפוך במרוצת הזמן (ולאורך ההליך המשפטי למרות התחושה של הצריבה והעלבון) כהליך לא רלוונטי ומיותר בבחינת "מילה כנגד מילה" יש לזכור שההליך המשפטי נמשך תקופה לא קצרה, שכן בתי המשפט לבסוף מתרשמים מהפרסום לגופו של עניין לכן ככל והושמצתם לשיטתכם, אנו מציעים שתשמרו עותק מהפרסום נגדם, מצד שני עליו לבחון אם בנסיבות העניין הביטוי שייוחס לו אכן מהווה לשון הרע ואם יש טעם להטריח את המערכת המשפטית בתביעה. 

בשלב השני  – אנו נוהגים לקיים הכירות עם הלקוח, חשוב לנו להבין  את האינטרס שלו ובהתאם לכך לפעול משפטית. וכן לבחון את הראיות שמוצגות, הואיל ולא כל הכפשה מהווה לשון הרע לדוגמא (מילים שנאמרו בעידנא דריתחא) שניתן להבין שנאמרו כך, אם מדובר בתפוצה מינימאלית ואם ומתקיימות לצד הנתבע (הצד שכנגד) ההגנות שבחוק, יש הגנות מוחלטות בכוחם לדחות את התביעה על הסף – למשל, לעיתים מתברר, שהלשון הרע, נאמרה במסגרת הליך משפטי וגם כשיש ראיות לכך (פרוטוקול דיון ו/או מסמך משפטי מההליך) יש הגנה בחוק על פרסומים אלה ולמעשה פרסומים אלה ככלל, מותרים, ולא מהווים לשון הרע. 

עורך דין תביעות לשון הרע ודיבה?

משרדינו מעניק שירותי עורך דין ללשון הרע ודיבה בכפר סבא והסביבה.

שימו לב, גם "ריכולים" בחדר המדרגות של הבניין אודות מיהות ואופי הנפגע, וגם שיחות כתובות, שלכאורה נראות אינטימיות, מגיעות תדיר לפתחו של בית המשפט כתביעות לשון הרע (ודיבה) – אינכם יודעים אם מי אתם מדברים, ולא אחת נתקלנו בתובעים ששולחים "נציגים מטעמם" כדי לדובב את הנתבע "ולהכין את השטח" לקראת התביעה העתידה לבוא, ולכן – ישמרו בדבריכם בבחינת : "חיים ומוות ביד לשון".

עורך דין ללשון הרע גיא חי מסביר את תרשים הזרימה בתביעות לשון הרע (ודיבה):

בחינת תביעת לשון הרע, תעשה לגופו של עניין, באתם לפרסום, כפי שהתובע הביא בכתב הטענות. ראה את הקווים המנחים שהתווה בית המשפט, בין היתר, כב' השופט י' עמית, בפסק הדין בעניין ע"א 751/10 פלוני נ' ד"ר אילנה דיין-אורבך שם הוא קבע "מעין תרשים זרימה"  לשם בחינת תביעה המוגשת בעילה מכוח חוק איסור לשון הרע:

"תרשים הזרימה בתביעות לשון הרע הוא כלהלן:  

בשלב הראשון נבחנת השאלה אם הביטוי מהווה לשון הרע על פי אחת מארבע החלופות בהגדרה שבסעיף 1 לחוק, והאם מתקיים יסוד הפרסום כמשמעותו בסעיף 2 לחוק. רק אם התשובה חיובית עוברים לשלב הבא ובוחנים האם הביטוי נהנה מאחת החסינויות המוחלטות (פרסומים מותרים) הקבועות בסעיף 13 לחוק. אם נכנס הפרסום לד' אמות אחת החסינויות – דין התביעה להידחות. אם לא כן, אנו עוברים לשלב הבא ובוחנים האם הפרסום מוגן על פי אמת המידה הקבועה בסעיף 14 לחוק על שתי רגליה – אמת בפרסום ועניין ציבורי. אם הפרסום אינו נהנה מהגנה זו, יש להמשיך ולבחון אם הפרסום מוגן בתום ליבו של המפרסם, בגדר אחת מהחלופות הקבועות בסעיף 15 לחוק במשולב עם חזקות תום הלב בסעיף 16. היה ונתברר כי הפרסום אינו נהנה מהגנת סעיף 14 או מהגנת סעיף 15, או-אז עוברים לשלב הרביעי של הסעדים". 

כך, הלכה למעשה, מתנהלת התשתית הדיונית, בתביעות לשון הרע והוצאת דיבה. 

במה מתמחה עורך דין לתביעות לשון הרע (ודיבה) בכפר סבא ?

כעיקרון, הדין החל על הדיון בדיני לשון הרע הוא פלילי ואזרחי. ראה סעיפים 6-7 לחוק איסור לשון הרע. עם זאת, בתקופה הנוכחית המסה העיקרית של תביעות לשון הרע מוגשות בהתאם לסדר הדיון האזרחי, קרי לשם קבלת פיצוי כספי והסעדים המשפטיים הנלווים, כדוגמת פרסום הכחשה, התנצלות וכיו"ב. 

אי לכך, מומלץ כי תחפשו עורך דין שבקיא בניהול הליכים אלה, שימו לב, שעל פי רב, תביעות לשון הרע ודיבה, טומנות בתוכן, סכסוכים מוקדמים בין הצדדים, אמוציונליים, ועימותים של ממש – סכסוכים שהגיעו "לרף העליון" המצריכים אפילו את התערבותן של רשויות האכיפה – ולכן, הדיונים בתביעות לשון הרע אינם  "תביעות כספיות גרידא" המדובר בדיונים אינטנסיביים, מלווים ביצרים רבים – שהרי שמו של אדם לעיתים הוא הנכס היחידי שיש ברשותו, ולכן תבחרו עורך דין שיודע לנהל סכסוכים מעין אלה, ושיש לו ניסיון ספציפי. 

עורך דין לשון הרע בכפר סבא מסביר:

למעשה, תביעות לשון הרע, כשמם כן הם, מטרתם להגן על שמו הטוב של האדם שנפגע כתוצאה מהפרסום. לעיתים, ובאופן רחב, הפגיעות כתוצאה מפרסומי לשון הרע הם קשות, כואבות והרסניות. אפשר לומר שקשה, אם בכלל, לשנות ולתקן נזק ורושם שנוצר, לאחר שפורסמו דברי לשון הרע. עם זאת, לכל אדם יש את הזכות להביע את דעתו הרבים "חופש הביטוי", מכאן עולה, כי יש התנגשות בין הזכות "לשם טוב" – לבין הזכות ל- "חופש הביטוי" ולמעשה הדיונים בבית המשפט סביב שאלות אלה. 

עורך דין לשון הרע – לא כל פרסום, גם אם הוכח שהוא מהווה לשון הרע, יזכה בפיצוי כספי:

חוק איסור לשון הרע, מפרט מספר הגנות למי שפרסם את דברי הלשון הרע . למעשה המחוקק יוצא מתוך נקודת הנחה שהפרסום, למרות היותו לשון הרע, יש אינטרסים שבגינן יש לכרסם בזכות לשם טוב. למשל הגנת אמת בפרסום : על הנתבע הנטל להוכיח כי הדבר שפרסם הינו אמת ושיש בו עניין ציבורי – ראה סעיף 14 לחוק איסור לשון הרע.

בחוק קיימות הגנות נוספות – למשל, סעיף 13 לחוק איסור לשון הרע "פרסומים מותרים" וראה גם את הגנת תום הלב.

בית המשפט גם מתחשב בפוגע ובהתנהגותו ויש הקלות עליו למשל אם הסיר את הפרסום, לקח אחריות והתנצל, נסיבות שנלמדות במהלך הדיון המשפטי וקיימים פרמטרים נוספים, כאמור בסעיף 19 לחוק איסור לשון הרע. 

מחפשים עורך דין לתביעות לשון הרע? הגעת לכתובת הנכונה.

ככל והגישו נגדכם תביעה או ששלחו לכם מכתב התראה בטרם נקיטת הליך משפטי, או שפרסמו עליכם ועל עסקכם דברי לשון הרע ודיבה פנו למשרדינו אשר מעניק שירותי עורך דין ללשון הרע ודיבה בכפר סבא הוד השרן והסביבה.

לשיחה ישירה עם עו"ד גיא חי, חייגו:

הבהרה : מטרת הכתובים באתר אינם בשום אופן לשם יעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית, והשימוש בהם באחריות בלעדית של הקורא.
הכתובים באתר מהווים תיאורים כלליים בלבד ובלתי מחייבים. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמחה בתחום.

פרטי התקשרות

שעות פעילות

נא מלאו פרטים ונציגנו יצרו עמכם קשר בהקדם