עורך דין תביעת לשון הרע והוצאת דיבה בהוד השרון

מחפשים עורך דין ללשון הרע והוצאת דיבה בהוד השרון?

תביעת לשון הרע והוצאת דיבה בהוד-השרון, ברעננה, בכפר סבא, באזור השרון והסביבה.  

הסמכות המקומית להגשת התביעה : "מחוז מרכז" בתי המשפט המוסמכים להגשת התביעה, בית משפט השלום בכפר סבא, בפתח תקווה, נתניה, ראשון לציון, רחובות רמלה.

משרדינו מייצג ומייעץ לתובעים ונתבעים בתביעות לשון הרע והוצאת דיבה.

גיא חי עו"ד לתביעות לשון הרע והוצאת דיבה :

גיא חי משרד עורך דין, מתמחה בייצוג תובעים ונתבעים בתביעות לשון הרע ודיבה וכן לפי חוק הגנת הפרטיות – בפן האזרחי והפלילי כאחד. תביעות לשון הרע והוצאת דיבה, נפוצות בתקופה הנוכחית בבתי המשפט, ואף תופסות נתח מהותי מהתביעות הכספיות המוגשות לבתי המשפט, לא תמיד יש הצדקה להגשת תביעות אלה, אך זו עובדה שקיימת ובתי המשפט  מודעים לה ולכן כשעולה שעסקינן בתביעת השתקה בתי המשפט מחייבים הוצאות לא מבוטלות את התובע. 

תביעת לשון הרע הסבר כללי : 

לטעמינו, הדבר נובע בגלל אמצעי הטכנולוגיה שהולכים ומתפתחים וכך נוצר תופעה של ״ריבוי הכפשות״ וכן מהצד השני, תביעות לא מועטות, נדחות על הסף או מסתימות בדרך אלטרנטיבית ליישוב הסכסוך, מחוץ לכותלי בית המשפט.  

לרב, פרסומי לשון הרע רבים מתפרסמים במרשתת "היד קלה על ההדק" (המקלדת) בפייסבוק, טיק-טוק, וואטסאפ וכן בכלי התקשורת השונים. באמצעות הטכנולוגיה ניתן לתעד "איסוף ראיות" בדבר הפרסום הפוגעני, מה שבעבר הרחוק לא היה דבר פשוט כלל, המגמה המסתמנת שהמון ביטויים, שלעיתים גם שגורים בפי האנשים כשפת היומיום – מגיעים לבית המשפט, כמו גם הכפשות וגידופים "שפת רחוב" – שלא בהכרח מהווים לשון הרע אך בתיקי לשון הרע הנסיבות החיצוניות משפיעות על הפרסום שמוכח (מי שמע ונחשף לפרסום, כמה פרסומים מדובר, אילו ביטויים פורסמו ועוד). 

 

ה-שאלה! האם מומלץ להגיש תביעת לשון  הרע  : תלוי.

בשלב הראשון – למרות שתביעות לשון הרע מוגשות (והמון) לשיטתנו, על תובע בטרם הגשת תביעה לבחון בציציותיו אם בידיו ראיות (צילומים מהפרסום, העתקים, עדים וכיו"ב) ככל ואין לתובע ראיות, תביעתו תהפוך במרוצת הזמן (ולאורך ההליך המשפטי למרות התחושה של הצריבה והעלבון) כהליך לא רלוונטי ומיותר בבחינת "מילה כנגד מילה" יש לזכור שההליך המשפטי נמשך תקופה לא קצרה, שכן בתי המשפט לבסוף מתרשמים מהפרסום לגופו של עניין לכן ככל והושמצתם לשיטתכם, אנו מציעים שתשמרו עותק מהפרסום נגדם, מצד שני עליו לבחון אם בנסיבות העניין הביטוי שייוחס לו אכן מהווה לשון הרע ואם יש טעם להטריח את המערכת המשפטית בתביעה. 

בשלב השני  – אנו נוהגים לקיים הכירות עם הלקוח, חשוב לנו להבין  את האינטרס שלו ובהתאם לכך לפעול משפטית. וכן לבחון את הראיות שמוצגות, הואיל ולא כל הכפשה מהווה לשון הרע לדוגמא (מילים שנאמרו בעידנא דריתחא) שניתן להבין שנאמרו כך, אם מדובר בתפוצה מינימאלית ואם ומתקיימות לצד הנתבע (הצד שכנגד) ההגנות שבחוק, יש הגנות מוחלטות בכוחם לדחות את התביעה על הסף – למשל, לעיתים מתברר, שהלשון הרע, נאמרה במסגרת הליך משפטי וגם כשיש ראיות לכך (פרוטוקול דיון ו/או מסמך משפטי מההליך) יש הגנה בחוק על פרסומים אלה ולמעשה פרסומים אלה ככלל, מותרים, ולא מהווים לשון הרע. 

עורך דין תביעות לשון הרע ודיבה?

משרדינו מעניק שירותי עורך דין ללשון הרע ודיבה בהוד השרון, בכפר סבא, ברעננה והסביבה.

שימו לב, גם "ריכולים" בחדר המדרגות של הבניין אודות מיהות ואופי הנפגע, וגם שיחות כתובות, שלכאורה נראות אינטימיות, מגיעות תדיר לפתחו של בית המשפט כתביעות לשון הרע (ודיבה) – אינכם יודעים אם מי אתם מדברים, ולא אחת נתקלנו בתובעים ששולחים "נציגים מטעמם" כדי לדובב את הנתבע "ולהכין את השטח" לקראת התביעה העתידה לבוא, ולכן – ישמרו בדבריכם בבחינת : "חיים ומוות ביד לשון".

 

עורך דין לשון הרע – לא כל פרסום, גם אם הוכח שהוא מהווה לשון הרע, יזכה בפיצוי כספי:

חוק איסור לשון הרע, מפרט מספר הגנות למי שפרסם את דברי הלשון הרע . למעשה המחוקק יוצא מתוך נקודת הנחה שהפרסום, למרות היותו לשון הרע יהיה מוגן, והאינטרס אפילו עולה על האינטרס הכללי עולה של השם הטוב.  למשל הגנת אמת בפרסום : על הנתבע הנטל להוכיח כי הדבר שפרסם הינו אמת ושיש בו עניין ציבורי – ראה סעיף 14 לחוק איסור לשון הרעוראה סעיף 13 לחוק איסור לשון הרע "פרסומים מותרים" וראה גם את הגנת תום הלב.

בית המשפט גם מתחשב בפוגע, ובהתנהגותו הכללית, וקיים סעיף הקלות , למשל אם הסיר את הפרסום, לקח אחריות והתנצל, נסיבות שנלמדות במהלך הדיון המשפטי וקיימים פרמטרים נוספים, כאמור בסעיף 19 לחוק איסור לשון הרע. 

 

לשיחה ישירה עם עו"ד גיא חי, חייגו:

הבהרה : מטרת הכתובים באתר אינם בשום אופן לשם יעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית, והשימוש בהם באחריות בלעדית של הקורא.
הכתובים באתר מהווים תיאורים כלליים בלבד ובלתי מחייבים. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמחה בתחום.

פרטי התקשרות

שעות פעילות

נא מלאו פרטים ונציגנו יצרו עמכם קשר בהקדם